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DIS-TANZ-IMPULS

3rd application round -DIS-TANZ-IMPULS will be announced again! 

BKM increases funding for the DIS-TANZEN support program

Thanks to the increase in funding for the DIS-TANZEN funding program by the BKM, a third round of calls for proposals for dance schools and cultural institutions offering dance education can now be realized.

The new  round will take place from April 26 to May 19, 2021.
You will find more information here shortly.
The application form will be available from April 26. 

 

DIS-TANZEN IMPULS SERVICE HOTLINE for the application process

From Tuesday, April 27, 2021 we offer the possibility of telephone consultation always Tuesday to Friday from 10 am to 2 pm: 

DIS-DANCE IMPULSE: 030 992119112

 

Impulse funding for dance schools and dance education in cultural institutions

The programme awards impulse funding to projects that involve a realignment and future-oriented restructuring of dance schools or cultural institutions, for dance-education offers. Funding is provided for investments and purchases, staff and fee costs, and advertising costs that support the resumption of activities, the stabilisation of programmes and the development of new strategies for the future.

 

Who can apply?
Dance schools and cultural institutions for the field of dance education are eligible to apply (legal and natural persons).

What amounts can be applied for?
A minimum of €10,000 up to a maximum of €20,000

Is co-funding required?
As a general rule, impulse grants require 10% co-funding in the form of earmarked third-party funding, own funding or staff costs – provided that these can be allocated to the measure in a transparent way.

When is the deadline for applications?
The application deadline is November 30, 2020.

For which time period can applications be submitted?
From 15 January 2021 to 30 September 2021.

 


ACCESABILITY

The Dachverband Tanz Deutschland strives to reduce existing barriers. Our website is barrier-free from a technical point of view. Unfortunately, there are still barriers in the application procedure for the call for applications. We ask you or a person of your trust to contact us and let us know your needs. We will then be happy to try to arrange assistance and, by arrangement, assume the costs for this.

Contact person: Corinna Weber


Beispielmaßnahmen DIS-TANZ-IMPULS

Gefördert werden Sachkosten, Investitionen und Anschaffungen, Personal- und Honorarkosten sowie Werbungskosten.

Eine Kooperation mit anderen Tanzschulen ist möglich. Bitte informieren Sie sich dazu unter den FAQ zur Antragstellung.

Bitte beachten Sie: Sie können keine Kosten im Antrag einstellen, die Ihnen über die ÜBH III bewilligt wurden. Bitte beachten Sie, dass alle Kosten sich speziell auf die durchführbare Maßnahme als in sich abgeschlossenes Projekt beziehen müssen, es können keine laufenden Fixkosten abgerechnet werden.  

Die folgenden Beispiele für die Maßnahmen sind als Orientierung und Anregung gedacht.

Sie können den entstandenen Arbeitsaufwand für die Erarbeitung des Konzepts und die Umsetzung der Maßnahme im Maßnahmenzeitraum als Honorar / anteilige Personalkosten kalkulieren.

  • Entwicklung eines neuen Unterrichtskonzepts und Umsetzung für die Tanzschule
    • Konzipierung und Entwicklung eines angepassten Konzepts in der Corona-Pandemie mit Blick auf das zweite Halbjahr 2021
       
  • Umgestaltung / Umbau der Trainingsräume (Hygienemaßnahmen)
    • Konzepterweiterung zur Umsetzung der Hygienemaßnahmen
    • Anschaffung von weiterem erforderlichem Equipment, Material, Ausstattung wie Luftfilter o.ä.
    • ggf. Benutzung einer Außenanlage oder anteilige Mietkosten
       
  • Neue Unterrichts-Angebote für Kundenstabilisierung und Kundengewinnung
    • Anteilige Personalkosten für Unterricht im Rahmen vom Projekt
    • Trainerhonorare, anteilige Trainergehälter für neue oder zusätzliche Kurse bei geringeren Teilnehmer*innenzahlen oder Online-Unterricht (Stabilität der Vergütung während der Unsicherheit in Kundengewinnung und Stammkunden-Erhalt)
    • Anteilige Mietkosten
    • Werbungskosten
       
  • Umstellung auf Online-Formate / Erstellung von Online-Inhalten
    • Erstellung des Konzepts für weitere / ein neues Online-Format(e)
    • Aufnahme der neuen Online-Kurse oder live Online Kurse (Trainerhonorare)
    • Videobearbeitung und Veröffentlichung
    • Kundenbetreuung
       
  • Aufbau / Ausbau der eigenen Technik für Online-Kurse
    • Recherche zu Technik und Equipment
    • Anschaffungen von Equipment, Technik
    • Anschaffungen von Tools / Software für Videoschnitt, Webinar-Software etc.

Wenn Sie sich unsicher sind, ob Ihre Maßnahme den Zielen des Programms entspricht, wenden Sie sich gerne an uns. Hier finden Sie die Kontaktmöglichkeiten